logoAkire

 Gastblog door Jolanda Pikkaart


Praat jij tegen je klant op je site? Of schrijf je over je bedrijf?

Ben jij ondernemer en schrijf je webteksten of blogs? Mag ik je dan een paar vragen stellen?

Praat jij op je site of blog met je klant of schrijf je over je bedrijf, je producten of diensten? Misschien lijkt het een vreemde vraag, maar geloof mij, ik kom dagelijks ondernemers tegen die op hun site of blog vooral over hun bedrijf praten. Dat is niet omdat ze zichzelf belangrijk vinden. Het is een valkuil waar veel ondernemers in vallen. Het is jouw denkkader, maar verplaatst je voor je online teksten eens in die van je klanten.

Stap 1: De navigatie: producten, diensten en info

Wat staat er in jouw navigatie? Verkoop jij producten en diensten? Vraag je eens af, waar zijn jouw bezoekers naar op zoek? Hoe zoeken ze? Zoeken ze op producten in Google? Bedenk eerst hoe jouw ideale klant denkt voor je een navigatieknop maakt. Zo ben je duidelijk voor je bezoekers, en voor Google.

Stap 2: Het draait om je bezoekers

Wat is jouw eerste navigatieknop? Is dat “over ons”? Je bezoeker heeft een vraag of een probleem, en zoekt naar het antwoord of de oplossing. Die vindt hij meestal niet bij de informatie over jou of je bedrijf. Links op de pagina staat de belangrijkste keuze voor jouw bezoeker. Welke is dat?

Stap 3 De Homepage: Welkom op de site van ….

Welkom op de site van….

Welkom op de site ...

Sommige sites beginnen met een verhaal over de eigenaar of het bedrijf. Stel, er belt een opdrachtgever, of er staat een klant bij je bureau. Vraag je dan waarmee je kunt helpen? Luister je naar zijn verhaal en denk je mee over oplossingen? Doe dat ook op je site!

Bepaal je ideale klant en stel de bezoekers van je site of blog centraal. Praat tegen ze, zoals je dat ook zou doen bij een persoonlijke ontmoeting. Verdiep je in de woorden waarmee ze zoeken in Google, in zijn of haar vragen en problemen. En help om de antwoorden en oplossingen te vinden. Het eindresultaat is een site of blog die beter vindbaar is in de zoekmachine, meer bezoekers en hogere conversie, tevreden klanten en ja, inderdaad, ook een hogere omzet.

Ben je ondernemer en wil je wervende webteksten en seo leren toepassen op je site en blogs schrijven die je bezoekers lezen?

Je leert dat tijdens mijn online training Ontwikkel je zakelijke schrijftalent, en leer online schrijven! 26 Januari 2015 start de training.

Jolanda PikkaartJolanda Pikkaart is auteur en online trainer. Ze helpt ondernemers om zich te profileren en kennis te delen via het schrijven van boeken en online teksten. En zo uiteindelijk natuurlijk ook hun omzet te verhogen.

Schrijf in 4 maanden je boek - Overtuig anderen van je expertise

 

Terug

 

 

Joomla SEF URLs by Artio

Naar boven